O nas

PWR Racing Team to zespół utworzony przez grupę studentów z Politechniki Wrocławskiej w 2009 roku. Dziś nasz zespół tworzy 58 studentów z różnych wrocławskich uczelni, a wciąż łączy nas ten sam cel- budowa bolidu wyścigowego i start w międzynarodowych zawodach Formuła Student.

 

W każdym sezonie projektujemy i budujemy nowy samochód, co roku udoskonalając poszczególne elementy. Dotychczas w naszym garażu powstało już sześć modeli.

 

Historia naszego zespołu sięga 2009 roku, kiedy to pojawiliśmy się na torze Silverstone z wirtualnym projektem RT-09. Rok później zaprezentowaliśmy pierwszy zbudowany przez nas bolid RT-01. Doświadczenia zdobywane na przestrzeni kolejnych lat, pozwoliły nam na ukończenie wyścigu Endurance po raz pierwszy w sezonie 2013. Ten przełomowy moment sprawił, że postanowiliśmy na nowo zdefiniować naszą strategię i oprzeć kolejne projekty na sprawdzonych metodach. Stworzyliśmy solidne fundamenty dla rozwoju, na których kolejni członkowie będą budować sukcesy zespołu.

58

osób w zespole

7

działów

7

zbudowanych bolidów

Formula Student powstała, aby rozwijać innowacyjne rozwiązania motoryzacyjne już na etapie kształcenia młodych inżynierów. Obecnie jej rolę eksponuje wypowiedź Ross’a Brawn’a patrona Formuły Student z IMechE oraz byłego członka team’u Mercedes Formuły 1:

„Pozostały dwie innowacyjne formy motorsportu: Formuła 1 i Formula Student”.

FS jest inicjatywą, która zrodziła się w 1978 roku, w wyniku wspólnych rozmów koncepcyjnych na Uniwersytecie Houston dr Kurt’a M. Marshek’a z międzynarodową organizacją SAE International. Głównym celem projektu jest organizacja zawodów dla studentów, podczas których każdy z zespołów ma za zadanie skonstruować własny bolid, by następnie wystartować w wyścigu. Pierwszy z nich odbył się w 1981 r., w Austin, pod patronatem Texas University.

Dziś najbardziej prestiżowe zawody organizowane przez Formula SAE International odbywają się w Teksasie i Kalifornii. Na przestrzeni lat powstawały na licencji organizacji FSAE także ich edycje na innych kontynentach, m.in. w:

  • Japonii (2003)
  • Brazylii (2004)
  • Australii i Azji (2000)

Wśród europejskich  edycji Formula Student  do najbardziej znanych należą te odbywające się w:

  • Wielkiej Brytanii (1998), gdzie za organizację zawodów odpowiada prestiżowa instytucja zrzeszająca inżynierów – IMechE.
  • Niemczech (2006)
  • Włoszech (2005)
  • Austrii (2009)

Duch zawodów nie tkwi jednak wyłącznie w samym wyścigu, który jest zwieńczeniem działalności zespołu, ale głównie w pracach projektowo-konstrukcyjnych, prowadzonych w ciągu roku przez drużyny z całego świata. Zawody dzielą się na tzw. konkurencje statyczne i dynamiczne, które tworzą pulę 1000 punktów. Wśród konkurencji statycznych wyróżniamy:

  • Engineering Design (150 pkt.) – prezentacja projektu bolidu od strony koncepcyjnej i zastosowanych rozwiązań technologicznych,
  • Cost & Sustainability Analysis (100 pkt.) – prezentacja kosztorysu bolidu opierający się na maksymalnej redukcji wydanych środków,
  • Business Presentation (75 pkt.) – prezentacja biznesplanu potencjalnej firmy motoryzacyjnej produkującej samochody oparte na bolidach konstruowanych przez zespół.

Konkurencje dynamiczne dzielą się na:

  • Endurance  (300 pkt.) – pokonanie trasy 22 km przy zmianie kierowców w połowie trasy,
  • Autocross (150 pkt.) – pokonanie toru na czas, przy czym każdemu kierowcy przysługują 2 podejścia,
  • Efficiency (100 pkt.) – zużycie paliwa w trakcie wyścigu,
  • Acceleration (75 pkt.) – przyspieszanie bolidu na prostym odcinku o długości 75 m,
  • Skidpad (50 pkt.) – przejazd bolidu po ciasnym torze w kształcie ósemki.

Organizowane na całym świecie zawody Formula Student są swego rodzaju areną zmagań młodych inżynierów. W światowym rankingu Mazur Events widnieje 528 zespołów, z których najlepszą piątkę w ogólnoświatowej klasyfikacji stanowią:

GFR DHBW Ravensburg & Oregon State University

Tallinn TU UAS EE

Monash University

University of Florida

Université Laval

PWR Racing Team plasuje się na 152 miejscu.

Bolid RT-05. Samochód wystartował w zawodach FSAE Michigan 2015 w Stanach Zjednoczonych, FS United Kingdom, FS Germany oraz FS Hungary.
Bolid RT-06. Samochód wystartował w zawodach FS Czech Republic 2015.

Bolid RT-07. Samochód wystartował w zawodach FS United Kingdom, FS Germany oraz FS Czech Republic

2016

Bolid RT-07

FS United Kingdom

1. miejsce – Acceleration (combustion class)
5. miejsce – Design Event
5. miejsce – Endurance
5. miejsce w klasyfikacji generalnej

FS Germany

1.miejsce – Acceleration

FS Czech Republic

1.miejsce SkidPad
4.miejsce Autocross
8.miejsce Business Presentation

2015

Bolid RT-05. Samochód wystartował w zawodach FSAE Michigan 2015 w Stanach Zjednoczonych, FS United Kingdom, FS Germany oraz FS Hungary.
Bolid RT-06. Samochód wystartował w zawodach FS Czech Republic 2015.

FS United Kingdom 2015
3. miejsce – Acceleration
11. miejsce – Autocross
15. miejsce – Business Presentation
9. miejsce w klasyfikacji generalnej

Liczba zespołów biorących udział – 96

FSAE Michigan 2015
2. miejsce – Powertrain Development
5. miejsce – Acceleration
10. miejsce – Endurance
9. miejsce w klasyfikacji generalnej

Liczba zespołów biorących udział – 108

FS Germany 2015
5. miejsce – Acceleration
9. miejsce – Endurance
10. miejsce w klasyfikacji generalnej

Liczba zespołów biorących udział – 71

FS Hungary 2015
7. miejsce – Acceleration
8. miejsce – Endurance
11. miejsce – Cost Report
13. miejsce w klasyfikacji generalnej

Liczba zespołów biorących udział – 42

FS Czech Republic 2015
3. miejsce – Design Event (148 na 150 punktów)
(na 40 zespołów)
14. miejsce – Business Presentation
15. miejsce – Cost Report

2014

Bolid RT-05. Samochód wystartował w zawodach FS Italy 2014 oraz FS Czech Republic 2014.

FS Italy 2014
2. miejsce – Acceleration
11. miejsce w klasyfikacji generalnej

2013

Bolid RT-04. Samochód wystartował w zawodach FS United Kingdom 2013, FS Austria 2013 oraz FS Czech Republic 2013.

2012

Bolid RT-03. Samochód wystartował w zawodach FS Hungary 2012 oraz FS Germany 2012.

2011

Bolid RT-02. Samochód wystartował w zawodach FS United Kingdom 2011 oraz FS Germany 2011.

2010

Bolid RT-01. Samochód wystartował w zawodach FS United Kingdom 2010 oraz FS Germany 2010.

2009

Bolid RT-09. Projekt został zaprezentowany w 3 klasie zawodów FS United Kingdom 2009.